torsdag 26 april 2012

Tjo igen!

Inspirerad av Mattlo, som jag hittat och börjat följa genom Twitter, så har jag nu inspirerats att starta upp min blogg igen, som komplement till att bara kunna twittra.

Det var väldigt länge sen jag bloggade och väldigt mycket har hänt i världen och i mitt liv sen sist, men jag tänker att de som eventuellt kommer att hitta hit vet det mesta.

Jag började i höstas plugga Mänskliga Rättigheter på Malmö Högskola, något jag tyckte var helt fantastiskt spännande! En olycka gjorde dock att jag blev tvungen att ta paus och jag har sedan dess dessvärre flyttat tillbaka till Norrland igen, och sen i julas börjat läsa antirasistiskt projektledarskap på Vindelns folkhögskola utanför Umeå. Där pluggade jag ett tag, och har sedan ett tag jobbat för 5 i 12 i Härnösand med antirasistiska utbildningar som jag har varit ute med i gymnasium och högstadieskolor och hållit. Nu är jag snart på väg att åka tillbaka till Vindeln för att avsluta kursen och sammanfatta arbetet i en projektrapport. Och just det, jag har också genom 5 i 12 hunnit bli invald i CMR:s styrelse. Alltså Centrum mot rasism.

Efter sommaren flyttar jag sedan äntligen tillbaka till Malmö och börjar plugga igen, det ser jag verkligen fram emot! Jag kommer med stor sannolikhet inte att blogga så mycket, men jag finns på Twitter och skriver om mitt liv och arbetet för mänskliga rättigheter där. Hoppas för övrigt kunna hitta några trevliga folk att kunna starta kollektiv med i Malmö, så hör av er om ni är intresserade eller känner till andra som kan vara det. Jag vill bo nånstans hyffsat centralt i Malmö, lagar gärna (vegetarisk/vegansk) mat ihop med flera, odlar gärna, är intresserad av schysst musik och politik (Miljöpartiet de Gröna) och gärna aktivism förstås!

Tack Mattlo för inspirationen, din blogg (och du) är verkligen inspirerande! :) Här finns också en länk till en artikel i Härnösandstidningen Yippie som skrev om mina utbildningar idag.