söndag 29 augusti 2010

Klimat och hållbar utveckling, resande Tanzanikurs på Färnebo

Nu har jag gått här på Färnebo folkhögskola, kursen "Klimat och hållbar utveckling", i en vecka. Mitt liv har förändrats drastiskt och jag har, lite till min egen förvåning, trivts otroligt bra trots den stora omställningen! Kollektivet som kursen består av består av 25 jättetrevliga människor, lärarna är engagerade och kunniga, och på en vecka har vi lyckats skapa en fantastisk stämning i kursen. Eftersom vi bor i kollektiv har vi umgåtts i princip 12h om dygnet, vilket funkat över förväntan :) Nu är planen att jag ska lära mig att rädda världen!

En blogg har startats upp för kursen, om än den inte kommit igång än, den finns här. Där kommer vi skriva om hur vårt arbete går, med kollektivliv, klimat- och swahilistudier och så småningom Tanzaniaresa och efterarbete. Tafuta rafiki som är bloggnamnet är swahili och betyder ungefär "hämta en vän" på svenska :) Check it out!

UPDATE: Nu har Johanna bloggat efter att vi bott här i två veckor.


2 kommentarer:

Unknown sa...

Tog valpassen på svt idag och matchade dig till 76% :D!
Önskar jag vetat vem du var när jag röstade på miljöpartiet i läns!

MVH
Anna
www.annatjernstrom.webb.se

Linn sa...

Roligt att höra :)