lördag 24 januari 2009

Stockholmshelg med bloggträff och IG-möte

Sedan i fredagsmorse har jag befunnit mig i huvudstaden för att först och främst ha IG-möte, och planera inför sommarens internationella läger, tillsammans med IK:s Birgitta Losman. På fredagen var jag, som bonus till resan, med på Gröna Bloggares första träff. Det var nyttigt och roligt att träffa, höra och diskutera med andra bloggare, som vill bli bättre på att använda bloggar och sociala medier för att föra ut det gröna budskapet. Media är inne i en tid av förändring, det informationsflöde människor tar del av idag är inte enbart "gammelmedierna", som tidningar och nyhetssändningar i tv/radio. Därför känns det viktigt att vi inom den gröna rörelsen lär oss att ta tillvara de medier som istället börjat bli allt viktigare. Bloggarna är en del av dessa. En fråga under kursen var: Hur kommer bloggande att påverka valresultatet i valet 2010. Jag återkommer med en mer utförlig rapport om helgen och vad den gett imorgon, när jag bättre kan sammanfatta vad som hänt.

PS. Jag har fallit för det starka gröna grupptrycket och börjat twittra. Man får se vad det kommer att leda till.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Linn, du skulle ju inte använda massa Grön Ungdom-förkortningar som folk inte fattar. Här kommer översättningen till er som inte hänger med:
IG: Internationella Gruppen (Grön Ungdom)
IK: Internationella Kommittén (Miljöpartiet)

Linn sa...

Oj, har jag lovat det? Minns jag inte, hehe.. Men det är helt klart något jag borde förbättre med min blogg, tack för det konstruktiva tipset, hampus! :) Som peter eriksson sa, man blir lätt nördig med språket om man håller på med politik...