lördag 28 mars 2009

EARTH HOUR!

Har precis släckt ner alla lampor i huset  för Earth Hour, en gemensam och internationell  nedsläckt timme för att visa att man bryr sig om klimatet och att något måste göras, NU, om inte vår miljö ska vara saboterad för all framtid! En enda timme för framtiden. För miljön, för människorna, för djuren och för kommande generationer. För framtiden, helt enkelt. Jag hoppas att effekten världen kring har och kommer att bli stora, jag såg en film från Sydney och jag såg en från Tokyo, det var väldigt häftigt att se hur alla ljus släcktes ner samtidigt.

Denna globala aktion är förvisso inte till för att spara el, då denna effekt inte skulle bli särskilt stor överhuvudtaget, men jag tänkte ändå stänga ner datorn nu och gå och sätta mig i soffan  framför en öppen brasa. Det kan vara bra i alla fall för mig att inte vara vid en dator ett tag. Slutar med det fina talspråket:

Du är inte endast en droppe eller en människa, du är mer än så. Du är  en del av en ocean och av en mänsklighet.

Inga kommentarer: