tisdag 19 maj 2009

Kongresspepp!

Hemma igen efter en intensiv och rolig kongress i Skövde, och är nu också äntligen färdig med den klassproduktion som vi i min klass jobbat med de senaste fem veckorna -skönt! Det blev två otroligt intensiva dagar som start på veckan, och jag har jobbat från 8-20, därav bristen på reflektioner efter kongressen från min sida. Tur att det finns många andra gröna som bloggat under och efter kongressen:) Nedan kommer hur som helst mina reflektioner:

Det hölls väldigt många fantastiska, peppande, men skarpa och klarsynta tal på denna kongress som var min första som jag var aktiv deltagare på. Man blir så stolt över att vara grön när man har såna grymma företrädare. Speciellt när ens "egna" språkrör regerar i talarstolen. Se bara!





Talen finns att läsa här och här. Åh, vad bra de är! :)

Även De Grönas rör talade, läs Maria Wetterstrand:s tal här, och Peter Eriksson:s här.

Övriga talare var bland annat vår grymma EU-parlamentariker Carl Schlyter, årets kongressprismottagare, fd. meterologen Pär Holmgren, mf. 

För den som vill se lite fotografier finns en del här.

Läs mer om hur det gick för Grön Ungdoms motioner på kongressen, kan skvallra om att det inte var illa! :)

Inga kommentarer: