onsdag 24 juni 2009

Positivt just nu

Jag är efter det senaste förbundsstyrelsemötet fylld med en massa energi, både på grund av att jag blir oerhört peppad av att träffa och ha möte med den fantastiska styrelsen, men också för att jag känner att det finns så väldigt mycket kvar att förändra och förbättra i världen. Kampen den går vidare...

För att orka med att jobba med den rätt stora uppgiften att rädda världen, kan en verkligen behöva få känna att det en gör faktiskt verkligen gör skillnad, och att det faktiskt behövs. En kan behöva bli peppad.

Just nu är jag peppad (som vanligt då) av Grön Ungdoms fantastiska språkrör, övriga fina människor i förbundet, av att se fram emot en grym sommar med massa roliga happenings runt om i landet, bl.a. Almedalsveckan, nästa vecka, utbildningen Mod att mäta som jag ska gå, Stockholm Pride, och även den fördjupningskurs i jämställdhet som kommer att gå av stapeln i Grön Ungdoms regi i höst. En sista kul grej är att Jakob Lundren, ett av Grön Ungdom region Norr:s språkrör, äntligen, börjat blogga. Ni finner honom här. Jag rekommenderar hans inlägg om situationen i Iran just nu, och hans tips på vad du kan göra för att känna dig delaktig i kampen för att förändra världen i en mer demokratisk riktning. In change we believe!

1 kommentar:

henkemannen sa...

Hej Linn! Jag ville egentligen bara visa mina fina Linn-hälsningar som jag har samlat ihop till en kompis (du kan aldrig gissa vad hon heter). Kika gärna en snabbis, tänkte att alla som heter Linn skulle bli glada!

http://www.flyingface.com/blog/hejlinn