tisdag 2 juni 2009

Mina topp-tre-kandidater

Mina topp-tre-kandidater är (vad värre är att jag inte får rösta, sjukt surt)...

1. Zaida Catalán - Här kan du läsa många bra anledningar till varför Zaida skulle göra ett grymt jobb nere i Bryssel. Jag kan inte annat än hålla med. Ungt, brinnande, kvinnligt engagemang, precis vad parlamentet behöver!

2. Carl Schlyter - Carl har hittills gjort fem grymma år i parlamentet och representerat de svenska Gröna på ett utomordentligt sätt. Carl brinner verkligen för sitt jobb, och jag tror att han skulle fortsätta minst lika bra!

3. Bodil Ceballos - Får vi som jag vill blir det nästa mandatperiod sitta 3 svenska gröna i Bryssel, och som motvikt mot det allt kallare och främlingsfientliga klimatet i parlamentet och i Europa är jag övertygad om att Bodil skulle vara fantastisk.

Jag vet inte om jag sagt det tillräckligt många gånger, men vill du rösta för ett mer solidariskt, klimatvänligt Europa, som värnar den personliga integriteten - Rösta Grönt den 7 juni!

Inga kommentarer: