söndag 28 september 2008

28/9-08

Möte med GU Härnösand idag. Hade peppat så mkt jag kunde... En halvtimme för sent dök Tone upp. Sedan kom inga fler. Jag vill inte vara pessimistisk eller så, men jag tycker att GU Härnösands framtid för tillfället ser rätt mörk ut. Och det känns så himla trist. Jag har en mängd med engagemang och GU känns så himla rätt forum för att få ut det, men det är inte lätt när man är så pass liten och framförallt inaktiv lokalförening. Jag vill, vill, vill, men ensam aktiv kommer man inte långt... Och det är inte samma sak att vara med MP:arna här i stan, inget ont om dem, men det händer nästan inget där... Jag tror att jag kommer att bli den enda av 22 GU-medlemmar från Härnösand som åker på Riksforumet. Innan vårt första möte i höstas kände jag mig så himla pepp på att driva GU Härnösand framåt mot aktion. Nu, efter två möten med sammanlagt 5 deltagare har hoppet om att få en massa bra saker gjorda här i höst börjat tyna lite... Min deppkänsla späs på av att jag dessutom är förkyld och jättesnorig. BLÄ.

Inga kommentarer: