tisdag 9 september 2008

Medlemsomröstning i Miljöpartiet!

Nu är det dags! Äntligen har jag fått Grönt, MP:s medlemstidning, och jag ska imorgon skicka in min röst. Ska miljöpartiet förorda ett utträde ur EU?: JA! Wow. Lite coolt att rösta om nåt som ändå räknas. Det är ju kanske ingen folkomröstning, men ändå. Det räknas, det är på riktigt. Och 2010, då får jag rösta i valet. Ska bli fett. Då jävlar, ska den svenska regeringen uppdateras. Grönt känns så himla rätt och jag tror verkligen på att FRAMTIDEN ÄR GRÖN! :D Wihoooo!

3 kommentarer:

Mimmi Björnfot sa...

Jag skickade min röst det första jag gjorde när jag fick min Grönt.
Det är rätt så häftigt att äntligen ha något att säga till om 2010 då vi äntligen får rösta. Egentligen tycker jag inte att det ska behöva vara så att bara vissa personer ska få vara med och bestämma om vilka som ska styra Sverige. Det är ett jävla sjukt system egentligen. Sveriges befolkning borde få mer att säga till om!
Ska jag vara ärlig så skäms jag ibland över att jag stödjer partipolitiken genom att vara en del av det, men som det ser ut nu i Sverige så är det (typ) det enda sättet att påverka.
Hur som helst så ÄR Miljöpartiet det bästa partiet och ja, framtiden ser grön ut ;P

Anonym sa...

JA!!!! Ja ska det vara! :)

Linn sa...

Klart att det ska vara JA! :) Jag är dock ganska osäker på hur utfallet i omröstningen blir...