fredag 19 september 2008

Coldplay i Globen!

Befinner mig nu i mina bröders lägenhet på Gärdet i Stockholm. Den har fin utsikt, men det är lite sunkfeeling på den.. äh, jag vet inte.. Hannes lägenhet i Uppsala är iaf mkt finare. Igår var kusin Klara, hennes Martin, Tone, Malin, Tobs och jag på konsert i Globen med underbara Coldplay. Wow, vilken upplevelse. SHIIET, alltså, vad grymt det var!!! Först spelade ett ganska trist förband, eller, jag längtade iaf bara efter att Coldplay skulle äntra scenen. De höll på i vad som kändes som evigheter, men jag antar att det hjälper till att bygga upp stämningen att man får längta innan bandet kommer. Tillslut, efter omriggningen (det är DEN, det är DEN - Tobs om Chris Martins gittar), kom de äntligen. COLDPLAY! Ojojoj, vad stämningen i Globen var hög när de kom in, det skreks och klappades nåt enormt. Ljussättningen för kvällen var verkligen grym, jättehäftig! Antar att de hade egna ljustekniker med... Uppe i taket snurrade flera jättebollar kulor med bilder och ljus på. Musiken var såklart grym, jag gillar den nya skivan Viva la vida. Det spelades (såklart) en hel del annat också, en fett grym grej var att hela bandet tog sig upp till VÅR läktare, VÅR sektion, och spelade The Scientist. Shiit, jag trodde inte mina ögon när de plötsligt stod där, typ 70 cm ifrån mig. Snacka om att ha tur med platserna. Det kom så plötsligt och de kom så himla nära oss! Det var verkligen grymt! Chris (som jag under konserten upptäckte faktiskt är riktigt snygg)tittade på mig. Jag kände mig så grymt fånig, men jag bara skrek. man blev så himla smittad av feststämningen i Globen. Jag stör mig dock ganska mkt på deras självmedvetenhet, särskilt Martins. Det blev väldigt mkt fokus på honom, lite synd, men det blir ju ofta så med sångare i band. Men även trummisen, Will Champion, fick ett sångnummer. Usch, vad töntigt flickig jag kände mig, men WOW, vilken kväll det var. Verkligen :) Himla synd bara att Chris, som var den enda i bandet som talade, inte sa ett ord om välgörenhetskampanjen Coldplay är med och driver med Oxfoam. Det hade ju varit sympatiskt. Istället höll Chris på och flirtade med publiken... Suck. Men, jag kan inte säga nåt, jag föll ju själv.... 

Inga kommentarer: