måndag 17 november 2008

GU-möte i Härnösand

Vi var fler än 2 medlemmar närvarande på mötet igår, wohoo! ;) Det blev lite av ett PIGG-möte, eftersom två relativt nya medlemmar var med. Vi gick igenom grön ideologi, förbundet GU, Gittan, och aktiviteter i Grön Ungdom. Kul var att vi hade besök från Örnsköldsvik, Jakob, som kom med buss till mötet eftersom det ännu inte existerar någon aktiv lokalavdelning där. Hoppas på att GU region Norr ska kunna hjälpa de fyra medlemmarna där att komma igång lite smått. I övrigt fikade vi mina hembakade muffins och tittade över en insändare om köttkonsumtion som jag skrivit och kortade ner den en hel del. Vi ska skicka in den till tidningen sen, både i Ö-vik och i Härnösand. Efter mötet följde jag och Tone Jakob en bit på vägen mot busstationen och vinkade av honom. Hoppas att han kommer på RÅM, så att vi blir några stycken från vår del av Norrland. Jag peppar verkligen inför nästa års RÅM, längtar!

Idag blev jag sjuk på riktigt efter att ha varit förkyld hela helgen. Jag vaknade i morse med världens huvudvärk och halsont. Somnade om och vaknade av och till hela dagen, tills klockan var fem och jag insåg att det kunde vara bra att äta något. Nu ska jag strax gå och krypa ner under täcket igen, men jag misstänker att det blir en till dag hemma (om än lite mer aktiv än idag). Jag hoppas kunna plugga psykologi och svenska. 

Inga kommentarer: