torsdag 6 november 2008

Stockholm och möte

Imorgon fredag, tar jag tåget till stockholm efter skolan för att delta på Internationella Gruppens första möte sedan gruppen "återuppstått" inom GU. Blir kul att träffa de andra och att planera inför kommande arbete i gruppen framöver. Vi kommer att hålla till på kansliet på Pustegränd, jag har hört ryktas om att det även kommer att vara massa andra GU:are där under helgen för andra aktiviteter. Kul! Jag behöver verkligen träffa andra GU:are som är pepp för att hämta engagemang så man orkar fortsätta. GU i Härnösand är i princip stillastående, men jag vill inte ge upp det och hoppas att om vi lyckas ordna en föreläsning med nån cool GU:are i vår så blir folk lite peppade igen. HoppasHoppas! 

Jag läste i tidningen idag att regeringen pga. oenigheten (eller rättare sagt: (kd):s motstånd mot samhällets utveckling... hm.) angående könsneutral äktenskapslagstiftning kommer att överlåta beslutet på riksdagen. Hurra! Äntligen kommer något att hända i denna fråga, jag hoppas att även samkönade par snart kommer att kunna gifta sig i kyrkan. 

Inga kommentarer: